Hoe creëer je een sterk Personal Brand?

Zorg dat je authentiek, relevant , onderscheidend en zichtbaar bent

Jezelf zijn, kunnen benoemen waar je goed en minder
goed in bent en dat ook tonen aan anderen schept vertrouwen. Wat je
zegt, doet en uitstraalt past immers bij jezelf en komt geloofwaardig
over. Jezelf zijn is zowel voor jezelf als voor anderen aangenaam en
biedt je de beste garantie op succes. Door authentiek te zijn inspireer
en motiveer je anderen.

Relevant zijn wil zeggen dat jij iets kan betekenen
voor anderen. Je creëert toegevoegde waarde door een antwoord te bieden
op de behoeften, interesses, wensen en problemen van anderen. Naast je
functionele waarde beschik je ook over een emotionele waarde die
inspeelt op de beleving die mensen voelen wanneer ze met jou in contact
komen. De combinatie van beide maakt je uniek. Hoe meer je je oprecht
naar de andere richt, aanvoelt wat zijn behoeften zijn en daarop
inspeelt, hoe relevanter je wordt.

Omdat je niet voor iedereen relevant kunt zijn moet je keuzes maken.
Jij bepaalt waar je naartoe wil. Net zoals je als organisatie een
doelgroep afbakent, loont het ook voor jou om te focussen op een bepaalde groep die je kan helpen bij de verwezenlijking van je doelen en voor wie jij een meerwaarde betekent.

Je mag dan nog relevant zijn voor anderen, als je niet toont wat je kan betekenen zal niemand naar je toe komen. Vandaar het belang van zichtbaar zijn.

Het internet als forum om jezelf te onderscheiden

We kunnen ons geen wereld meer voorstellen zonder internet. We sporen
er allerhande informatie op, vergelijken producten en diensten en
communiceren er met anderen. We gebruiken het internet ook om een
identiteit te creëren. Denk maar aan de talrijke profielen die we
opmaken op sociale mediaplatformen zoals Facebook, LinkedIn, Twitter, …
Hoe je jezelf kenbaar maakt op het internet is essentieel in je Personal
Branding.

Het internet biedt je de kans om de wereld te laten weten wat je doet, waar je voor staat en waarmee je je onderscheidt.
Je kan in contact komen met mensen aan de andere kant van de aardbol
die misschien wel met hetzelfde bezig zijn als jij. Internet brengt
mensen dichter bij elkaar. Jij kunt anderen inspireren, net zoals
anderen jou kunnen inspireren.

En jij?

Passion for Work is een erkend loopbaancentrum en partner
van VDAB. Dat betekent dat je gebruik kan maken van loopbaancheques. Hierdoor
betaal je slechts 40 euro per cheque.

Je eerste cheque is goed voor 4u coaching, je tweede cheque voor 3u coaching. De werkelijke waarde van 1u loopbaanbegeleiding bedraagt 169 euro.